2011-02-14

Gör de mig till en dålig mamma...

Bara för att jag vill sluta amma nu tills Elias är 6 månader.. ? 
Jag hade kunnat amma längre de är inte så att de börjar sina mjölken inte, men efter att barn är 6 månader så är inte bröstmjölk tillräckligt, och då tycker jag att då kan jag väl ge mat istället, då de är tillräckligt.. ?! 

Gör de mig till en dålig mamma då ?


Har hela tiden sagt också att de räcker med 6 månaders amning, och NEJ det är inte så jag ska kunna börja dricka och festa, jag menar herregud jag har klarat mig utan de så länge redan. 
Lite är de me för tänderna är påväg och den smärtan kan jag klara mig utan. 
Men jag vill inte amma mer heller.. =/ 
Jag älskar min son över allt annat och vet att de inte skadar honom om jag fortsätter, men jag skadar faktiskt inte heller honom om han får äta vanlig mat istället heller.. 
Jag har ju tagit de lugnt, och han tycker ju verkligen om mat, han älskar de !

Känns som om de finns folk som inte förstår hur jag känner, visst jag hade svårt att komma igång med amningen, men jag känner att de räcker.. Jag vet att de finns folk som tycker att jag är dum och att jag går för fort fram mer Elias.. Men vafan.. 


Blir jag verkligen en sämre mamma om jag inte ammar honom tills han är ett år ? ! 
Jag vet att de är en onödig grej att älta, men kan inte hjälpa de, börja snacka om de igår kväll och jag ältar de fortfarande i huvudet.. =/


Nej nu har jag beklagat mig tillräckligt, ska försöka komma på något sätt att fira alla hjärtans dag på ett mysigt sätt med familjen nu! 
Ha en underbar dag! 

2 kommentarer:

  1. Hello Anna ,jag tycker att det är lite hysteri om detta att amma ,det finns ju bra ersättning nu, jag tycker man kan försöka amma dom första tre månaderna ,men som sakt det är upp till var och en om man vill,och om man vill inte eller inte kan så är man inte dålig mamma för det,m,v,h jonny (du är en toppen mamma)

    SvaraRadera
  2. Klart som fan att du inte är en dålig mamma!!!! Den som säger det vet nog inte riktigt vad en bra mamma innebär. Sluta du amma med samvete o låt dig inte slås ner av dom som gnäller! <3<3<3 massor med kramar på dig från den gravida sniglen:D

    SvaraRadera