2012-12-23

Celiakin..

Jaha, har denna månaden intalat mig själv att jag faktiskt tåler denna goda julmusten, men får väl nu faktiskt inse att tyvärr gör jag inte de.. Och får avstå från det igen :(
Googla lite också om celiaki (gluten) och graviditet och blev lite nervös..
Elias kom 1 månad för tidigt, men var ingen som nämnde att de ( kanske, ställer diagnoser själv här) hade något med min celiaki och göra.. =S


" Den ökade risken för prematurer är förmodligen orsakad av inflammationsprocessen i tunntarmen vid celiaki, men det sambandet är inte lika tydligt som sambandet mellan dåligt näringsupptag och försämrad fostertillväxt. "



Nu sover lilleman middag och jag tänkte göra honom sällskap ;) har ju varit duktiga och städat huset och tyvärr förstört min fina Elias ring på köpet. Den tålde tydligen inte klorinen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar