2011-10-15

Nu sitter jag här med mitt kära vin i handen, kollar på när honey lägger golv, och så funderar jag en massa... Har funderat på samma sak nu väldigt länge. Men har fortfarande inte kommit fram till en lösning.
De är min älskade Elias dagis tider, jag vet de är ett halv år tills dess, men...
Skrev i ansökan om dagis att han skulle gå ca 50 timmar i veckan och sen dess har jag haft dåligt samvete.
Som de flesta vet så är jag arbetslös, men räknar med att jag kan få tillbaks min tjänst i lund när tiden väl är inne, men hade inte velat jobba 100%, men känner samtidigt att kör kostnaden blir för hög då.. Den är ju väldigt hög ändå, men de blir inte mycke kvar av lönen om man räknar..

Å andra sidan hade jag velat jobba närmare hemma, höör eller hörby. Men de är likadant med tiderna där, man får kanske inte en 100% anställning i grunden för att sen gå ner direkt till 75/80% ...

Vill ju verkligen inte ha Eliasen på dagis mer timmar än han är hemma under dygnet... :-/


What to do, what to do..

Får kolla upp hur man kan göra för att lättast lösa mitt problem..
Är långt till dess de vet jag, men vill ha lite koll, kunna planera lite iaf...


Nu är förresten hela vårt sovrums golv lagt, och mer än halva vardagsrummet är också lagt. Jag har en duktig man här faktiskt!
Ska bli så skönt att flytta in sen när veta att de verkligen är John som byggt de i princip helt själv! Då blir man ju faktiskt väldigt stolt!! <3


Imorgon kommer mor, Liza och Lotta och hälsar på, dom ska se efter Eliasen när John lägger färdigt golvet och snackar med målaren som också kommer, och jag ska ge mig på att bära in och börja stapla veden. För nu börjar de faktiskt bli vinter och frost och kallt :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar